Wicked Software Benjamin Trenkle
Description
Hello I'm Benjamin and I build and fix Joomla sites.
Most of the time, I'm cleaning up migrations that went sideways, figuring out why an update broke everything, or recovering sites that got hacked. Sometimes I get to build something new from scratch — that's the fun part.
I like making things work properly and stay working. Quick patches that break again in three months aren't my thing.
What I actually do:
- Drag Joomla sites kicking and screaming to newer versions
- Fix hacked sites and make them harder to break into next time
- Relaunch old sites that have become embarrassing
- Build custom extensions when off-the-shelf stuff doesn't cut it
- Speed things up and clean up template messes
I also mess around with Joomla core (https://volunteers.joomla.org/joomlers/1928-benjamin-trenkle) when I have time — partly to give back, partly because staying current keeps me from becoming obsolete.
I prefer working with people for the long haul. The best results come from actually understanding the site, not from one-off firefighting.
If that sounds like your kind of project, get in touch.
Native Language
Hallo, ich bin Benjamin und arbeite seit vielen Jahren mit Joomla.
Die meiste Zeit beschäftige ich mich mit Websites, bei denen etwas schiefgelaufen ist: Migrationen, die nicht wie geplant funktioniert haben, Updates, die unerwartete Probleme verursacht haben, oder Systeme, die nach einem Sicherheitsvorfall wieder stabil und sicher laufen müssen. Und manchmal darf ich auch etwas komplett Neues aufbauen – das sind meist die angenehmeren Projekte.
Mir macht es Spaß, technische Probleme nachhaltig zu lösen. Schnellschüsse, die in ein paar Monaten die nächsten Probleme verursachen, sind nicht mein Ansatz.
Wobei ich typischerweise unterstütze:
- Joomla-Migrationen und Versions-Upgrades
- Wiederherstellung und Absicherung kompromittierter Websites
- Relaunches bestehender Joomla-Websites
- Entwicklung individueller Erweiterungen, wenn Standardlösungen nicht ausreichen
- Performance-Optimierung und die Bereinigung gewachsener Template- und Systemstrukturen
Wenn es die Zeit erlaubt, engagiere ich mich auch direkt im Joomla-Projekt (https://volunteers.joomla.org/joomlers/1928-benjamin-trenkle). Das ist einerseits mein Beitrag zur Community und hilft mir andererseits dabei, nah an aktuellen Entwicklungen zu bleiben.
Am liebsten arbeite ich langfristig mit meinen Kunden zusammen. Die besten Ergebnisse entstehen, wenn man ein System wirklich versteht – nicht durch ständiges Feuerwehrspielen.
Wenn das zu Ihrem Projekt passt, freue ich mich auf den Austausch.
Area of Operations
Creative Strategy, Configuration Support, Consulting, Content Development, Design & Development, Extension Development, Joomla! Security, Migrations & Upgrades, Programming, Project Management, Training & Education, Technical Support, Template development
Languages Spoken
English, German